27,09,2015
Когато двамата регистрират домейна google.com, те разполагат само със скромните 4 компютъра и 100 хил. долара и един гараж в Менло Парк, Калифорния. Средствата са им дадени от от частен инвеститор на доверие. Наемът на гаража е 1700 долара месечно.
Компанията обаче придобива бързо популярност и слуховете за търсещата система, която използва иновативни алгоритми за търсене и класифициране на информация, бързо се разпространяват. Към края на 2000 г. търсачката обслужва повече от 100 млн. заявки на ден.
Същата година Google започва да продава и реклама по ключови думи, а в резултат на търсенето се появяват различни платени линкове. До ден днешен компанията все още продава така.
През 2004 г. се появява пощенската кутия Gmail, a през 2006 г. Google купува видеоуслугата YouTube и още същата година изпреварва по посещаемост Yahoo.com и става втори по брой посетители след Microsoft.com. Компанията прави още една важна покупка - DoubleClick за 3,1 млрд. долара. През 2010 г. излиза и първият смартфон - Nexus One.
За 10 години Google успява да постигне огромен успех и от скромните условия в Менло Парк, търсачката се превръща в една от най-високо признатите и обичани марки с годишен оборот от 17 млрд. долара и чиста печалба от 5 млрд. долара. Към 2013 г. за Google работят около 48 хил. служители.
Повече за Гугъл
Компанията е създадена от американците Лари Пейдж и Сергей Брин (от руски произход), докато те са студенти в Станфордския университет и се опитват да измислят ефикасен алгоритъм (машина) за търсене на уеб страници по ключова дума. Фирмата е регистрирана като частна компания на 4 септември 1998 г. Оттогава Google продължава да се разраства непрекъснато чрез разработване на нови продукти, придобиване и партньорство с други компании. Основните си приходи Google получава от главната услуга, която предлага – Google Търсене – генериране на резултатите от търсене на текст в световната мрежа (търсачка). От 15 август 2015 г. главен изпълнителен директор (CEO) е Сундар Пичай (Sundar Pichai).
Доминиращата пазарна позиция на услугите, предлагани от Google води до критика към компанията, свързана с проблеми, включващи неприкосновеност и тайна на личната информация, авторски права и цензура.
По материали на economic.bg и Уикипедия
Няма коментари:
Публикуване на коментар