Компанията ще оценява статусите по времето, което потребителите отделят за тях, както и ще изисква повече контекст при предоставяне на външни прерпратки
Като една от най-активните и популярни онлайн дестинации Facebook е любимо място на създателите на съдържание да се опитват да популяризират своите публикации в социалната мрежа. Което е и целта на компанията на Зукърбърг. Проблемът е, че доста сайтове използват доста "иновативни" и разнообразни методи, за да накарат потребителите да посетят техните страници. Затова Facebook обяви, че затяга контрола над т.нар. клик-бейт постове. С този термин се определят заглавията, които целенасочено провокират хората да кликнат на даден линк, за да видят повече информация по темата или дори са подвеждащи. Това кара хората да кликват по-често и съответно поставя публикациите им на по-високо и видимо място в News Feed-а за сметка на останалите. Голяма част от потребителите обаче не са много доволни от тези практики на създателите на съдържание и поради тази причина социалната мрежа прави две обновления, с които ще се цели да промени навиците на маркетинг мениджърите.
Подробна връзка
Първата е, че Facebook вече ще приоритeтизира публикациите, които съдържат оригиналните линкове, а непроменени заглавия или изтрити външни връзки, които карат потребителите да кликват на снимките, за да посетят сайта. С други думи, ще се толерира пускането на повече контекст към даден статус или публикация в социалната мрежа. Втората промяна е, че алгоритмите на социалната мрежа ще се влияят от това колко време потребителите гледат дадена публикация на стената си. Колкото повече време отделят – толкова по-добро позициониране ще имат.
Действията на Facebook са вследствие на вътрешно проучване, според което потребителите не харесват тези практики от страна на създателите на съдържание. Хората предпочитат да получават по-честни заглавия и статуси, които да ги оставят сами да решат дали искат да кликнат за повече подробности. Така да могат да пресяват по-лесно чистия спам или сайтове, които се опитват да добият популярност, чрез подвеждащи връзки. Отделно компанията на Зукърбърг иска да задържи колкото се може повече своите абонати да остават в рамките на социалната мрежа, а не при всеки пост да се препращат към външни линкове. Допълнително тези мерки ще улеснят значително потребителите, които ползват приложението за смартфони, за да разглеждат Facebook.
Към един по-искрен свят
Така само в рамките на няколко седмици най-популярната социална мрежа затяга допълнително правилата при споделяне на информация. В началото на август Facebook обяви, че ограничава възможностите на разработчици на приложения да използват методите "харесай страницата, за да гледаш видеото". Това изкуствено увеличава харесванията, което съответно води и до по-голяма аудитория и позициониране на публикациите на дадена страница или профил в News Feed-а. Компанията е дала 90-дневен срок, през който разработчиците да внесат необходимите промени в приложенията си. Новите правила на Facebook гласят, че програмистите не трябва да стимулират потребителите да харесат страница в социалната мрежа или да използват плъгини за социални мрежи. Това включва предлагането на награди, ваучери или дори да се ограничава достъпа до дадено съдържание, ако потребителят не е "харесал" страницата.
Програмистите ще имат право да предлагат на потребителите да се включат в промоции в страниците или просто да им напомнят да се чекират от дадено място например. Подобни промени влизат и при игрите в социалната мрежа. Техните разработчици вече трябва да обявяват дали техния софтуер изисква задължителни или пожелателно купуване на допълнително виртуално съдържание, за да могат да се ползват нормално.
Стремежът на Facebook е да направи "по-искрена" връзката между бизнес страниците и потребителите. Новите промени с пускането на публикации и линкове също е крачка в тази посока – улеснява информирания избори дали хората да използва връзките с външни сайтове.
Няма коментари:
Публикуване на коментар