11 февруари 2013
Ниско заплащане, липса на кариерно развитие, нужда от ново предизвикателство, неразбирателство с колегите, прекомерна експлоатация, лоши условия на труд, недостатъчна почивка...Обикновено подобни причини изтъкват хората, решили да сменят работата си. Истинският мотив за напускане на една компания обаче е само един – лош мениджмънт.
Служителите не сменят работата, а мениджмънта, коментира в блога си Алистър Лоу, специалист по маркетинг и директор „Управление клиенти” във Freelancer.com.
Алистър споделя разговор със свой познат, напуснал високоплатен пост в ИТ компания, за който много хора могат само да мечтаят. Питайки го защо е взел това решение, тя очаквала да чуе обичайните обяснения от сорта на: „нужда от ново предизвикателство" или „липса на възможности за растеж”. Неговият отговор обаче бил повече от красноречив: „Не мога да работя с шефа си”.
Истината е, че всички сменяме работата си по тази причина, макар и да не я изтъкваме или осъзнаваме. И това е логично - всички гореизброените причини за смяна на работата са резултат от лошо управление.
В условията на криза текучество на качествени служители продължава да расте, а мениджърите седят в конферентната зала и обсъждат стратегии за задържането им, вместо да помислят върху начина, по който управляват. Ръководителите трябва да осъзнаят, че вдигането на заплатата не е достатъчно. Ключът към лоялността, посочва Алистър, е в смяна на стила на управление и отношение към подчинените.
Каква е представата на служителите за лош мениджър?
Допитване, проведено от професор от Florida State University сред 700 служители, установило, че най-често срещаната причина, хората да губят доверие в своите мениджъри, е неспазването на поети обещания (39%). На второ място е недооценяването на личния принос и способности (37%), следва липсата на обратна връзка (31%). Негативните коментари от страна на мениджъра по адрес на подчинените, намесата в личния живот, както и непризнаването и омаловажаването на грешки в управлението, също снемат доверието в мениджмънта.
Всеки мениджър трябва да задоволи три потребности на работното място, съветва Алистър Лоу. Те се второ, трето и четвърто ниво от прословутата пирамида на Маслоу: сигурност, принадлежност и уважение.
Ако искате да запазите в екипа си добър професионалист, вместо да му вдигате заплатата, по-добре помислете дали се чувства сигурен на работното си място (потребност, която все повече нараства в условията на криза), значим и ценен ли е за компанията (изпитва ли чувство за принадлежност към нещо голямо), както и получава ли възможност за придобиване на нови умения и растеж (най-добрият начин да засвидетелствате уважение към него).
economy.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар